Deltacursus

voor ieder die meer wil weten over het geloof of gewoon zin heeft in een opfrisbeurt

Misschien ken je de Alphacursus. Die is bedoeld als een eerste kennismaking met het christelijk geloof. Je kunt er vrijwel jaarlijks voor terecht bij één van de (samenwerkende) kerken in Leusden.
Een aantal jaren geleden wilde een aantal deelnemers graag een vervolg. Daarvoor is onder andere de Deltacursus opgezet. De ‘delta’ is de vierde letter van het Griekse alfabet. Vandaar na het abc van het christelijk geloof de ‘delta’ voor wie méér willen.

Wie waren/zijn de deelnemers?
Vrouwen en mannen van ergens in de dertig tot krasse vragenstellers van in de negentig. Een divers gezelschap dat borg staat voor boeiende  geloofs gesprekken. Sommigen zijn lid van één van de Leusder kerken. Anderen komen regelmatig als gast.  Er zijn er ook weer gestopt, niemand is verplicht mee te blijven doen.
Maar wat we van allen horen is, dat ze positief zijn over het open klimaat: ‘We voelen ons veilig, wat voor vragen, twijfels of protesten we ook hebben.’ Er wordt geluisterd en samen proberen we, luisterend naar de bijbel, antwoorden te vinden.
We komen 1 x per maand bij elkaar op dinsdag van 16.30 – 20.30 uur in de Koningshof aan de Blekerij.
Het begint met een broodje-plus, daarna gaat de bijbel open, eerst in wat grotere kring, daarna in klein verband.

Welkom!
Misschien wil je eens bedenken of jij iemand kent die…
En het helpt vast als je zelf meekomt.
Dus ook u / jij, alleen of met die goede kennis van je: welkom!

Meer informatie:
Voor meer informatie of de exacte data: mail of bel Arie de Snoo. ariedesnoo51@gmail.com |  06-42689810