Kerkaanbod

Kerkdiensten
Heb jij of heeft u zin om eens een kerkdienst te bezoeken? Elke week zijn er diverse diensten in Leusden waarbij je gewoon binnen kunt lopen om mee te doen. Het is wel prettig als je ‘op tijd’ bent en tot het einde blijft. Dat is zo de gewoonte. Tijdens de dienst wordt er niets bijzonders van je verwacht. Je kunt rustig zitten, kijken en luisteren. Na de dienst is er meestal gratis koffie, thee en limonade voor iedereen.
Bij veel diensten is er een crêche voor de allerkleinsten en een eigen programma voor de basisschoolkinderen tijdens de preek. Maar kinderen mogen ook gewoon bij hun ouders blijven zitten.

De Raad van Kerken Leusden heet alle Leusdenaren van harte welkom in de diensten!

Hieronder vind je verschillende links naar de actuele agenda’s.
Daar kun je zien waar en wanneer de diensten plaatsvinden.

St. Lucas parochie, Achterveld en Leusden

Protestantse Gemeente Leusden

Protestantse Gemeente De Glind en Achterveld

Nederlands Gereformeerde Kerk ‘De Koningshof’

Evangelische Gemeente Leusden

Taizé-diensten in de Marcuskerk

Problemen met vervoer?
Schroom niet om contact op te nemen met de gemeente waar u graag een bezoek aan brengt. Soms is er een speciale ‘kerktaxi’. Ook zijn er vast wel gemeenteleden bereid om u te halen en brengen.

Beetje spannend?
Misschien zie je er tegenop om zomaar een ‘vreemde’ kerk binnen te stappen. Dat is best logisch, misschien ken je er niemand en je weet ook niet wat je kunt verwachten.
Stuur in zo’n geval eerst eens een e-mail naar die kerk. Geef aan waar je naar opzoek bent en of je eens kennis kunt maken. Elke gemeente heeft mensen die bezoeken afleggen en je verder kunnen helpen.

Veel andere activiteiten
Naast zondagse vieringen zijn in de meeste gemeentes nog veel meer activiteiten waar aan deelgenomen kan worden door jong en oud. Zoals eettafels, tienerclubs, studie- en gebedsgroepen of ouderenmiddagen.
Neus daarvoor eens rond op de bovenstaande websites.