Gebedsgroep Leusden

Interview met Nico van den Berg, één van de initiatiefnemers van de gebedsgroep Leusden.

Wat is het doel van de gebedsgroep?
Het belangrijkst is natuurlijk al het goede van God te vragen voor Leusden en haar inwoners. Ook willen we graag optrekken met alle christenen uit de verschillende kerken in Leusden zodat we als één familie onze dank en gebeden aan onze hemelse Vader voorleggen en net zo belangrijk: leren luisteren naar God om te ontdekken wat Zijn plannen zijn met ons en met Leusden.

Vanwaar deze motivatie?
Wij geloven dat God Liefde is en dat Hij het beste wil voor alle mensen en wij geloven ook dat er kracht is in gezamenlijk gebed, waardoor situaties of problemen kunnen veranderen!

Wie nemen er nu aan deel?
Het is een interkerkelijke groep; we geloven dat eenheid kracht heeft! We zijn nu met ca. 6 mensen van de Protestantse Gemeente en de Evangelische Gemeente uit Leusden en daarnaast ook Leusdenaren die in Amersfoort een kerk bezoeken.

Kunnen er nog meer mensen bij?
Zeker! We verwelkomen heel graag elke christen die achter de doelstellingen en motivatie staat en we nodigen bij deze mensen van alle Leusdense kerken uit om mee te doen.

Hoe vaak komt de groep samen en hoe ziet dat eruit?
We komen maandelijks op een maandagavond samen aan de Zonnedauwhof 20 in Leusden. De avond begint om 20.30 en is uiterlijk 22.00 afgelopen. Eerst beginnen we met een bakje koffie of thee en dan bespreken we kort de gebedspunten. Deze gebedspunten kunnen soms van persoonlijke aard zijn.

Voor deelname of meer informatie kun je mailen naar gebedvoorleusden@gmail.com.