Taizé-viering

bij Marcuskerk

Taizé-viering in Marcuskerk

Taizé-ikoon
Bericht van de Protestantse Gemeente Leusden:

Vrijdag 3 februari 2023 is er weer een Taizé-viering in de Marcuskerk, aanvang 20.00 uur (Welkom vanaf 19:45 uur). Dit is de eerste Leusdense Taizé-viering sinds de corona-onderbreking.

Taizévieringen zijn anders dan gewone kerkdiensten. Centraal in de bijeenkomst staan muziek en meditatie. Er is geen voorganger en geen preek. De muziek wordt gevormd door het zingen en spelen van eenvoudige, korte liederen met teksten die meerdere keren worden herhaald.

Taizé is een dorpje in Bourgondië in Frankrijk. Sinds de Tweede Wereldoorlog vormt dit dorp het hart van een internationale, christelijke kloostergemeen- schap. Deze richt zich in haar activiteiten op jongeren onder de dertig jaar. Duizenden jongeren, ook uit Leusden en Amersfoort, komen jaarlijks naar Frankrijk of naar een jongerenontmoeting op het continent waar zij wonen. Taizé wil mensen inspireren een pelgrim van vrede te zijn en van wat goed is.

Heb je zin om de liederen vooraf mee in te studeren?
Stuur dan een berichtje naar s.staps@gmail.com.
We oefenen donderdagavond 26 januari.