Pinksteren 2020

Pinksteren: een andere Geest gaat waaien!
Oecumenische Pinksterviering in coronatijd 31 mei 2020

Dit jaar geen gezamenlijke Pinksterviering op ‘t Plein maar een online oecumenische vanuit De Koningshof.

Aan deze viering werken de vier kerkelijke gemeenschappen van Leusden mee: de Jozefkerk van de katholieke Sint Lucasparochie, de Protestantse Gemeente, de Evangelische Gemeente en de vrijgemaakt gereformeerde kerk De Koningshof. De voorgangers Gerard van Amerongen, Pieter van den Berg en Marleen Kemink leiden de dienst. De muziekgroep KingsChord van De Koningshof zal de dienst begeleiden. Vanwege coronamaatregelen zal de Jozefkerk meedoen met opnames van onderdelen van de viering.

Het thema voor de Pinksterviering is vrijheid. Dit jaar vieren we 75 jaar bevrijding in een tijd waarin het coronavirus onze vrijheid beperkt. Wat betekent vrijheid? Hoe gaan we straks onze vrijheid weer gebruiken? Met Pinksteren vieren we hoe Jezus Christus vanuit de hemel de Geest heeft uitgestort. Met Pinksteren gaat er een andere Geest waaien! Waar de Geest is, is vrijheid….

De kerkdienst is te bekijken en/of te beluisteren. Ga naar de website van De Koningshof op kerkomroep.nl. Daar vind je de Pinksterviering.

Voor de vier kerken: gezegend Pinksterfeest!

Marleen Kemink, PGL
Antoinette Bottenberg, RK